Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Unavailable
Miss Harriet
Unavailable
Miss Harriet
Unavailable
Miss Harriet
Audiobook55 minutes

Miss Harriet

Written by Guy de Maupassant

Narrated by Víctor Prieto

Rating: 0 out of 5 stars

()

Currently unavailable

Currently unavailable

About this audiobook

Este relato está compuesto por elementos antagónicos. Cargado de colores y vida para las descripciones de los paisajes y personajes secundarios, se torna casi cruel a la hora de referirse a Harriet. Descrito con los ojos de un pintor se nos presenta a un personaje frío, gris, inglés, en contraposición al pintor Chenal quien desde el inicio del relato de su historia de amor es presentado como cándido, lleno de vida, alguien que disfruta de la vida.
La transformación que se opera en la relación entre el relator y Harriet se da a partir del contacto de ella con sus pinturas, las cuáles llenas de vida hacen aflorar la personalidad de esta intrigante mujer. El relato describe lo que sucede cuando se encuentran dos mundos tan opuestos. Con un estilo romántico Guy de Maupassant nos adentra en una historia de amor entre una anciana que se enamora con tal intensidad de un joven pintor bohemio que la fuerza
de su pasión desencadena un trágico desenlace.
LanguageEspañol
Release dateJan 1, 2014
ISBN9788416080885
Unavailable
Miss Harriet
Author

Guy de Maupassant

Guy de Maupassant was a French writer and poet considered to be one of the pioneers of the modern short story whose best-known works include "Boule de Suif," "Mother Sauvage," and "The Necklace." De Maupassant was heavily influenced by his mother, a divorcée who raised her sons on her own, and whose own love of the written word inspired his passion for writing. While studying poetry in Rouen, de Maupassant made the acquaintance of Gustave Flaubert, who became a supporter and life-long influence for the author. De Maupassant died in 1893 after being committed to an asylum in Paris.

Related to Miss Harriet

Related audiobooks

Classics For You

View More

Related articles

Reviews for Miss Harriet

Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings

0 ratings0 reviews

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words